英语口语中有趣的合成词

我们听老外聊天时,可能会经常听到这样一些合成词,如wanna,这也是学习地道口语应该必备的知识,可以更好地融入地道英语文化氛围。

1、wanna = want to = 想要,想做
I wanna go on vacation!  我想去度假!
I don’t wanna study!  我不想学习!
You wanna call me back later?  你想以后再打电话给我吗?
2、gonna / gunna = going to = 将要、会
What’s gonna happen!? 会发生什么事!?
You’re gonna freeze to death if you don’t put a hat on! 如果你不戴帽子,你会冻死的!
Are you gonna go to Melissa’s party? 你会去参加梅利莎的派对吗?
3、coulda = could have = 本来可以
I coulda, but I didn’t. 我本来可以,但我没有。
I thought I coulda gone to the concert. But I had to stay home and study. 我本以为可以去听音乐会了。但我不得不呆在家里学习。
4、woulda = would have = 将会
I woulda said yes to going on a date with Bob, but my parents woulda killed me! They think I need to focus on my studies. 我要是答应和鲍伯约会,我父母会杀了我!他们认为我必须集中精力学习。
5、shoulda = should have = 应该,该有
I shoulda said “yes!” I wanna go on a date with Bob!  我应该说“是的!”我想和鲍勃约会!

评论

此博客中的热门博文

在磨练中坚持,在坚持中看到希望

小故事,大道理(2)

这是一篇描述“五颜六色”关于颜色的单词表