15句巧妙搭讪,打破沟通僵局


沟通是心灵的桥梁,而搭讪则是最有效的沟通手段,还是一件技术活,特别是对那些平时低调奢华有内涵的筒子们,一面对异性就羞涩万分,“爱”在心口难开。如何打破僵局,和对面心仪的TA说上几句?以下15招教你如何搭讪,结合情境使用效果更佳……
花言巧语:套路是打破僵局的最佳模板。
No.1
-How much does a polar1 bear weigh?
-你知道北极熊有多重吗?
-How much?
-多重呢?
-Enough to break the ice! Hi, my name is John。
-足够破冰(双关:打破沉默)!你好,我叫约翰~!
No.2
-I lost my number, can I have yours?
-我把我的电话号码弄丢了,你可以把你的告诉我吗?
No.3
-You’re like a dictionary, you add meaning to my life。
-你就像一本字典,为我的生活增添意义。
No.4
-Do you have a map? Because, I just got lost in your eyes.”
-请问你有地图吗?因为我已经迷失在你的眼眸里了。
No.5
-There are three things I want to do before I die and you’re fulfilling one of them.
-在我死前我有三件事必须完成,你就是其中一件。
No.6
-I must be in heaven, because you’re an angel.
-我现在一定是在天堂,因为你是一位天使。
似曾相识:拉近和对方的距离。
No.7
-You look like someone I know. Haven’t we met before?
-你跟我一个朋友长得好象。我们之前见过吧?
No.8
-Haven’t I seen you before? Maybe in my dreams…
-难道我从不曾见过你?或许是在我的梦中见过……
借题发挥:只要有心,总是有借口。
No.9
-That’s a great haircut。
-你的发型很不错。
No.10
-(To the bartender) I’ll have what the handsome gentlman (beautiful lady) is having。
-(对调酒师说)我和这位帅哥(美女)点一样的饮料。
No.11
-Can I buy you a drink?
-我可以请你喝一杯吗?
No.12
-You have a great smile。
-你笑起来好美。
趁虚而入:机不可失,时不再来。
No.13
-Are you here alone?
-一个人吗?
No.14
-What’s a pretty girl(handsome guy) like you doing here alone?
-像你这样的美女(帅哥)怎么会落单?
单刀直入:没有想不到,还能更直接。
No.15
-What do you say we go somewhere quiet.。。
-我们找个安静的地方如何……

评论

此博客中的热门博文

在磨练中坚持,在坚持中看到希望

小故事,大道理(2)

这是一篇描述“五颜六色”关于颜色的单词表